Bliv klog på din angst

På dette kursus vil du tilegne dig en bred forståelse af angst generelt, med fokus på koblingen mellem angst og autisme.

Om kurset

På dette kursus vil du tilegne dig en bred forståelse af angst generelt med fokus på koblingen mellem angst og autisme. Du vil desuden få konkrete handlestrategier til at øge din mestring af angsten i din hverdag.

Det får du

Der er tre kursusdage. Ét hver anden uge placeret på den samme ugedag

De to første kursusdage vil vare to timer pr. mødegang med en indlagt pause på 10 min.

1. kursusdag: Definition af angsttyper, angst & autisme og oplevelsen af angst.
  2. kursusdag: Gennemgang af strate-giskemaer til at forebygge og hånd-tere angsten når den opstår
  3. kursusdag: individuel samtale af 60 min. med underviser og udfyldelse af div. strategiskemaer

Holdet vil være på max 4 deltagere.

Du får mulighed for at møde ligestillede med samme eller lignende udfordringer omkring angst.

Dem du møder

På kurset undervises du af en mestringsvejleder fra Specialindsats for voksne med autisme i Randers Kommune, der har flere års erfaring i arbejdet med borgere inden for autisme og psykiatri området.

Sådan tilmelder du dig

Hvis du har en mestringsvejleder, så kan din mestringsvejleder tilmelde dig til kurset.

Hvis du IKKE har en mestringsvejleder, så skal du kontakt fremskudt rådgivning i autismeområdet.

Du vil blive skrevet på venteliste og kontaktet af en mestringsvejleder, når der er en plads på et hold.

Du vil modtage indbydelsen til kurset via din E-Boks eller pr brev, hvis du er fritaget E-Boks. I den indbydelse vil der være praktisk information omkring kurset.

Bliver du mod forventning forhindret i at deltage i kurset, skal du kontakte din mestringsvejleder eller fremskudt rådgivning.

Her finder du os

Gamle stationsvej 3, 2 sal

Bus nr. 1,3,4,5,7 og 16 kører forbi på Århusvej. Stå af ved 1 stop efter busterminalen.

Du skal selv transportere dig til og fra kurset.

Der vil være gratis kaffe/kakao og vand under kurset.